Volkswagen anunță ID Buzz Cargo – vehicul utilitar electric cu fler retro

În cadrul Salonului de Vehicule Utilitare IAA din Hanovra, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a oferit primele detalii referitoare la noul concept ID Buzz Cargo.

Vehiculul de serie ar putea fi lansat pe piață în 2021 și va fi 100% electric.

Citește și:

VIDEO: Ce a pățit un șofer care a intrat cu mașina pe șina de tramvai

ANAF verifică toate mașinile second-hand aduse în țară

Un șofer a găsit soluția perfectă la problema lipsei locurilor de parcare din București

Amenda pentru lipsa rovinietei: O nouă schimbare în legislație

Noi modificări aduse Codului Rutier

Ministrul Mediului oferă noi detalii despre noua taxă auto

Două modele Duster au fost furate de la fabrică

Ți-ai pierdut permisul? Iată ce poti face pentru a-l recupera în cel mai scurt timp!

 

ID Buzz Cargo va fi construit în jurul noii platforme MEB (Modular Drive Matrix) și va avea o autonomie de peste 550 de kilometri.

Volkswagen mai promite, pentru acest model, integrarea funcțiilor de conducere autonomă de nivel 4. Ceea ce înseamnă ca ID Buzz Cargo se va putea conduce singur în anumite condiții de trafic, dar are în continuare nevoie de un șofer la volan.

Vehiculele care au nivelul 4 de conducere autonomă sunt concepute să asigure toate funcțiile critice de siguranță pe timpul călătoriei și să monitorizeze în totalitate drumul și ceilalți participanți la trafic.

Abia la nivelul 5 de autonomie conform standardelor SAE vom avea conducere autonomă fără șofer. Vehiculele de nivel 5 se vor putea conduce singure în cele mai diverse condiții. Vorbim aici și despre drumurile de macadam care nu pot fi navigate de vehiculele cu nivel 4.

Conceptul lui ID Buzz Cargo oferă un singur motor electric de 150 kW (204 CP), spre deosebire de conceptul ID Buzz (prezentat la Salonul Auto de la Detroit) care a fost prezentat într-o configurație cu două motoare electrice.

Viteza maximă a conceptului prezentat la Hanovra este limitată la 160 km/h. Capacitatea acumulatorilor variază de la 48 kWh la 111 kWh. În cazul în care mașina este conectată la o priză de 150 kW, bateria de 48 kWh se încarcă de la 10% la 80% în doar 15 minute, pe când acumulatorul de 111 kWh are nevoie de 30 de minute pentru același ciclu de încărcare.

În cazul utilizării unui acumulator de 111 kWh, Volkswagen ID Buzz Cargo poate ajunge la o autonomie de 550 km. În plus, autoutilitara va avea amplasat pe plafon un sistem de panouri solare capabile să ofere o autonomie extinsă cu încă 15 km.

Interiorul lui ID Buzz Cargo va fi asemănător cu cel al autoutilitarelor de astăzi. Vor fi disponibile trei locuri, cu posibilitate de rabatare a scaunului din mijloc, iar scaunul șoferului se va putea roti cu până la 15 grade. Zona de încărcare a mărfii va fi dotată cu o serie de rafturi speciale.

Tot în cadrul evenimentului de la Hanovra, divizia Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat și Crafter HyMotion. Un vehicul alimentat cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Acest vehicul este gata pentru a intra în producția de serie, dar va fi lansat abia când vor exista stații pentru încărcarea cu hidrogen.

Autoutilitara propulsată cu hidrogen are un motor de 136 CP și poate parcurge o distanță de peste 500 km cu un sigur plin de hidrogen, adică 7.5 kg de gaz.

Adaugă un comentariu