Comisia Europeană: România poate ocupa un loc cheie în cadrul constructorilor de mașini ecologice

vezi galeria foto

Elżbieta Bieńkowska, comisarul european responsabil pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri, a declarat în cadrul Forumului Industriei Auto că România are potențialul de a deveni unul dintre cei mai importanți jucători de pe harta constructorilor de mașini ecologice.


Comisia Europeană este formată din 28 de membri (comisari) proveniți din statele membre ale Uniunii Europene. Aceștia au obligațiile de a reprezenta interesele comune ale UE și nu interesele statului din care fac parte.

Cu ocazia participării la Forumul Industriei Auto 2019, ce a avut loc la Craiova, Elżbieta Bieńkowska a fost impresionată de discuțiile referitoare la viitorul autoturismelor ecologice și de rolul României în această industrie, mai ales după scandalul Dieselgate.

Împreună cu celelalte state membre, am pregătit un parcurs de urmat pentru dezvoltarea vehiculelor electrice, dar ca acest lucru să devină realitate, trebuie să facem eforturi comune și susținute pentru a atinge ne atinge promisiunile’. România trebuie să își înnoiască parcul auto și astfel, să faciliteze retragerea mașinilor poluante din circulație’, a completat comisarul.


Citește și:

Parcarea laterală este complet reinventată prin acest truc spectaculos

GTA: Constanța City

Schimbări majore în traficul din București 

Diferența dintre a frâna CU ABS și FĂRĂ ABS

Examen auto – Cum obții permisul de conducere, pentru fiecare categorie în parte

Balkan Bus Meeting 2019 atrage toți pasionații de VW

Programul Rabla 2019 se apropie de debut

O Dacia cu motor turbo și transmisie integrală mătură tot ce îi stă în cale

ABS, TSI, ESP – Ce înseamnă aceste prescurtări auto


 

De asemenea, Elżbieta Bieńkowska a mărturisit, că, în urma scandalului Dieselgate, Europa are acum cea mai strictă și eficientă reglementare privind emisiile, la nivel mondial. Constructorii auto și-au depășit limitele și au creat noi motoare capabile să ofere emisii scăzute, dar și performanțe mai bune.

Evident, există provocări cu care trebuie să ne confruntăm în continuare și să nu uităm că trebuie să sprijinim dezvoltarea noilor tehnologii de conducere autonomă și de comunicare între vehiculele participante la trafic’, încheie comisarul european.


Dar până în momentul în care constructorii auto din România vor reuși să aducă pe piață un vehicul ecologic, ar trebui aduse îmbunătățiri majore infrastructurii. De altfel, antreprenorul sucevean care a realizat prin resurse proprii primul metru de autostradă din Moldova a pus bazele protestului #șieu, în care zeci de mii de români s-au oprit din lucru pe 15 martie la ora 15, timp de 15 minute pentru a susține campania România vrea autostrăzi!’

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE