Noua taxă auto se va aplica tuturor proprietarilor

Noua taxa auto se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule din 2018. Aceștia vor trebui să plătească noua taxă auto chiar dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau altă taxă auto pentru mașină.

Un polițist de la circulație a făcut gestul suprem la înmormântarea Regelui. Toți șoferii l-au lăudat

ASTA E CEA MAI NESIGURĂ MAȘINĂ! E plină România de acest model!

Cine mai e ca el? Toți au râs de posesorul unui Ferrari din București!

„Noua taxă auto se va aplica tuturor proprietarilor de autovehicule, indiferent dacă au achitat sau nu timbrul de mediu sau orice altă taxă auto la maşină”, a declarat, Cristian Muntean, preşedintele Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI).

Noua taxă auto se va aplica în funcție de gradul de poluare al autovehiculului. De exemplu, proprietarii mașinilor cu normă de poluare Euro 1 sau Non Euro vor plăti o taxă estimată la 200 de euro pe an.

“Bugetul AFM va fi aprobat undeva în martie — aprilie, anul viitor. Sper ca, până atunci, să avem o înlocuire a timbrului de mediu, conform directivelor europene. Vrem ca poluarea să fie diminuată. Nu știu cum va ieși forma finală a acestei penalități pentru mașinile care vor polua și sper ca, în martie anul viitor, înainte ca bugetul de venituri și cheltuieli al AFM să fie aprobat, să avem și o formă finală. Principiul va fi același, adică ‘Poluatorul plătește!” a declarat Grațiela Gavrilescu, ministrul Mediului.

Fostul șef de la Ferrari, vești despre Michael Schumacher

Avertisment de la fostul șef al ANAF: PSD pregătește blocarea restituirii taxei auto

În schimb, cei care dețin mașini cu normă de poluare Euro 5 și Euro 6 vor achita aproape 50 de euro pe an. Taxele ar putea să fie mai mici odată ce apar noi norme de poluare (Euro 7, Euro 8, n.red), iar cele existente s-ar putea majora.

O șoferiță vrut să-i dea o lecție unui alt bărbat. A pus o frână bruscă însă a ieșit ÎN DECOR

Cum au ascuns comuniștii faptul că 48 de oameni și-au pierdut viața!

Noua taxă auto se va aplica tuturor proprietarilor

Nu scapă de plata taxei românii, care s-au grăbit să-și înmatriculeze mașini în acest an. Motivul: cele mai multe dintre mașinile înmatriculate în acest an au norma de poluare Euro 3, Euro 2 și Euro 1, a explicat președintele ASSAI, citat de libertatea.ro

Înlocuirea timbrului de mediu ar putea avea loc în luna martie 2018, înainte de aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM). Asta a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului, în cadrul audierilor din comisiile de specialitate pentru aprobarea bugetului pentru 2018.

Și directorul RAR, Cristian Viorel Bucur, declara în luna octombrie a acestui an pentru stirileprotv.ro că aglomerația la centrele Registrului Auto este inutilă pentru că taxa nu va fi plătită la prima înmatriculare, ci şoferii vor achita un impozit, în funcţie de cât poluează maşina.

Și pentru că avem deja confirmarea din două surse sunt șanse foarte mari ca noua taxă auto să apară în această formă în primăvara anului viitor.

Ce costuri vor fi cu noua taxă auto

Spre  exemplu un proprietar care deține un autoturism cu norma de poluare Euro 2  va plăti o taxă de poluare posibil anuală, un impozit anual datorat primăriei de care aparține și va fi obligat să facă și verificarea ITP tot anual dacă mașina e mai veche de 12 ani.

În aceste condiţii sunt şanse foarte mari ca valoarea taxelor care trebuie plătite către statul român să depăşească valoarea autoturismului deţinut!

Dacă vorbim despre un proprietar de autoturim Euro 2 care locuiește în București mai adăugăm și posibilitatea a plăti o taxa specială pentru a trece prin centrul orașului, după cum declara primarul Gabriela Firea.

 

Stickere de 3 lei în locul timbrului de mediu

După eliminarea timbrului de mediu, Ministerul a propus şi o soluție prin care șoferii să fie taxați în funcție de norma de poluare, emisiile de CO2 și tipul carburantului folosit. Pe scurt, acea ecovinietă.

După efectuarea ITP-ului, service-ul  va lipi pe parbrizul mașinii un sticker colorat conform normei de poluare din cartea mașinii.

Sticker-ul va costa 3 lei plus manopera (aproximativ 2 lei), iar culorile vor fi stabilite în funcție de norma de poluare. Vehiculele hibride și electrice vor avea și ele stickere specifice.

Cum recuperăm taxa auto

Taxa auto poate fi recuperată, după ce Monitorul Oficial a publicat modelul de cerere necesar. Persoanele care au dreptul la recuperarea taxei pot acum să depună cererea la Fisc pentru a-și recupera banii.

Guvernul a stabilit, prin act normativ, următorul calendar de rambursare: pentru taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2018; pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, în perioada 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019.

Pentru primirea banilor, trebuie depusă însă o cerere la sediile ANAF. Nivelul dobânzii va fi cel prevăzut la articolul 174 alin. (5) din Codul de procedură fiscală. Articolul respectiv stabilește că nivelul dobânzii este de 0,02% pentru fiecare zi de întârziere.

Reamintim că în 2014 Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că taxa auto adoptată în 2012 încalcă legislaţia europeană. In motivarea deciziei apare stipulat ca aceasta taxa ”descurajează punerea în circulaţie a unor vehicule de ocazie cumpărate din alte state membre”. Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a decis că o astfel de taxă impusă pentru maşinile la mâna a doua importate din alte ţări este discriminatorie.

    Cornel says:

    Sã se ia noua taxa din vechea taxã de timbru

    Matache says:

    Lasa ca bulgarii si ungurii sunt mai destepti decat noi,mergem sa imatriculam toate masinile la vecini!!!

    Virgil Mircea says:

    Da acum se vede cît am fost de mințiți de Dragnea că sa alegem PSD cum apărea la tv ai spunea…vom scoate o sută de taxe…Acum ce mai ai de spus D.le Dragnea ?…Oare vei mai avea electorat ? Eu cred că nu și încep să dau dreptate celor din strada..Ai adus nivelul de trai așa sus încît pe romini cu lefuri mici ai exploatati cu tot felul de taxe noi..sa nu aibă și amatorul o mașină numai voi..pe banii noștrii.

    Denisa says:

    Cum işi poate lua un om de rând un autovehicul euro 5 cu salariul de căcat pe care-l primeşte in Romania?! Avem o țară condusă de toți căcații !!! Vor numai maşini Euro 5 dar şi-a pus cineva intrebarea dacă avem străzi (drumuri) pentru aşa ceva ?! Frați români sfatul meu ar fi să ne luăm căruțe că avem destui boi la conducere!

    nicolaie says:

    Se pare ca taxa asta este facuta pentru bogatani, omul de rand nu are voie sa detina o masina mai veche ca trebuie sa plataste cat pentru sapte masini. De ce trebuie sa plateasca toata lumea unii merg mai mult altii mai putin. O mare magarie taxa asta oricum nu se duce unde ar trebui pentru drumuri si imbunatatirea mediului. Si de ce sa plateasca si cei care au achitat aceasta taxa de mediu, pentru ca deja sau platiti niste sume frumusele( 2008 pentru un logan nou se platea in jur la 850.00lei, si plus altii care au achitat mult mai multi), Si daca vreti sa plateasca toata lumea bagati-o in bezina sau motorina ca tot ati urcat pretul la cer, si aveti mai mult de castigat.

    Lumi says:

    Am facut un impeumut de 10.000 lei ca imi cumpar masina. Am salariul de 1700 lei din care 350 dau la rata pt imprumut. Sa le fie rusine! Ne umilesc in ultimul hal! Fac naveta 105 km pe zi, lucrez cu copii cu dizabilitati, naveta nu se deconteaza….cu ce dracu mai traiesc? Le doresc alesilor care ne baga in faliment, sa-si faca pomneti din toate taxele astea. Oameni buni, vom ajunge sa-l regretam pe Ceausescu. Jos cu nemernicii needucatii si nesimtitii care nu ne lasa sa mai traim!

    Marin Necula says:

    Haideți sa privim mai departe de vârful nasului. În comparație cu țările superdezvoltate , SUA, China, Japonia ,Germania, Franța, Anglia, etc. țara noastră polueaza cam cât un trib din jungla africana !!! Cred că ați auzit despre Protocolul de la Kyoto, care obligă țările industrializate să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră. SUA nu a semnat niciodată acest protocol, iar oficialii americani motiveaza refuzul Washingtonului de a ratifica Protocolul de la Kyoto spunând ca vor avea pierderi economice !!! Recent d-nul Trump a luat decizia sa de a retrage SUA din acordul de la Paris privind schimbarea climatica.”Making America Great Again” iar Romania “„Vom fi iarăşi ce-am fost şi mai mult decît atît” ???!!! Adica, o tara de prosti buni de jupuit, prin tot felul de taxe si impozite! Cred ca nu s-a inventat o unitate de masura a prostiei, suficient de mare pentru a masura prostia romanilor ! Canada, care semnase acest protocol, s-a retras în anul 2013. Iată cum își apara alții interesele. Romania are dreptul la o cota de poluare, alocăta anual de care Comisia Europeană. Statul a încasat anul trecut circa 195 milioane de euro în urma comercializării, pe platforma de licitaţie comună a Uniunii Europene (UE), a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră aferente instalaţiilor staţionare şi a sectorului aviaţie, reiese din datele Ministerului Finanţelor Publice (MFP). De ce sunt vandute aceste drepturi ale romanilor si apoi sunt pusi sa plateasca taxa de poluare?
    Amaratii de romani, care aduna cu greu câțiva banuti, sunt obligați sa suporte fel de fel de piedici pentru a se bucura de o mașina, la mana a paispea. Timp de 100 de ani alții au poluat la greu și nu le-a mai impus nimeni restrictii, chiar dacă și noi respiram aerul poluat de ei, iar acum ii preocupa grija de „distrugerea mediului” la care tot ei sunt campionii. Primii 3 mari poluatori: 1. China – 8,240,958 mii tone CO22.; SUA – 5,492,170 mii tone CO23.; India – 2,069,738 mii tone CO2. Iar legat de accidente, cred ca dacă RAR -ul-ITP-ul s-ar face corect nu ar fi probleme, dar știm toți cum se face… Problema nu este mașina, ci prostul de la volan și cel care i-a dat permisul.
    Dacă se vor aduce masiv mașini secondhand, sigur vor scadea prețurile și vor deveni mai accesibile mașinile mai bune, iar cele mai vechi vor ajunge la fier vechi. Mai gândiți și cu capul vostru, nu va lăsați manipulati de producatorii auto.

    Kukinny says:

    Oare până unde va merge escrocheria în țara asta? Fraților, curând România va deveni o țară imposibil de locuit!! Hoți la adăpostul legii, tâlhari odioşi care sugrumă poporul, comunişti democratici criminali în serie pe care îi va munci focul veşnic al iadului, întrucât ei se distrează şi chefuiesc şi se îmbogățesc, pe când mulți din popor mor de foame şi de frig în zilele acestea. Cum vor scăpa demenții ăştia de condamnarea eternă la foc şi moarte? Cu atâția hoți şi ticăloşi penali, țara va ajunge un pustiu. Dumnezeu va trimite nenorocirea, pentru că s-a umplut măsura răbdării!! Priveşte, Doamne, spre România!

    Tutan Camon says:

    Vapor,locomotiva,centrala termica de apartament,motosapa,motocositoare,combina agricola,tractor agricol,atomizor,drujba,etc.,astea nu polueaza???Daca da,atunci de ce plm se vorbeste doar despre pulimea multa care detin autoturisme?Pentru ca sunt multi si prosti?

    Dan says:

    Trebuie iesit serios in strada,nu ca cei de la *REZIST,de-ai lui Soros si de-ai multinationalelor.De ce nu protesteaza si pentru taierea padurilor si scoaterea aurului verde(de catre austrieci)din tara ?200 euro/an?Adica 1000 lei ?Pai in doi-trei ani e cit masina ?!Si nu va amagiti ca daca votati PNL(PDL-ul)nu vor introduce taxa.Sigur vor face la fel.

    Jaf !!! Eu propun sa se ia si o taxa [dubla !!!] pentru poluarea facuta de carutasi, atunci cand “impodobesc” drumurile cu produsele de evacuare din metabolismul animalelor. ANIMALELOR ! Stiati ca poluarea datorata “vanturilor” produse de ierbivore este la fel de daunatoare ca si cea a autoturismelor ? Ce sa mai vorbim de indusrtie, aviatia, s.a.m.d. Ia-o p’ asta ! Acum pe cine sa mai taxam ? Taxam, taxam ! Vreti bani de-a moaca ? Circula tu cu un “Euro 5” pe drumurile noastre de rahat si te costa de iti vine sa stai in casa. Se pare ca asta vreti. Sa o luam pe jos pana crapam… Ii dau dreptate Denisei !!!

    Flaviu says:

    Taxa auto poate fi recuperată, după ce Monitorul Oficial a publicat modelul de cerere necesar. Persoanele care au dreptul la recuperarea taxei pot acum să depună cererea la Fisc pentru a-și recupera banii.

    Guvernul a stabilit, prin act normativ, următorul calendar de rambursare: pentru taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în perioada 1 ianuarie 2018 – 31 decembrie 2018; pentru timbrul de mediu pentru autovehicule, în perioada 1 septembrie 2018 – 31 martie 2019.

    Pentru primirea banilor, trebuie depusă însă o cerere la sediile ANAF. Nivelul dobânzii va fi cel prevăzut la articolul 174 alin. (5) din Codul de procedură fiscală. Articolul respectiv stabilește că nivelul dobânzii este de 0,02% pentru fiecare zi de întârziere.

    Deci platim taxa si apoi o recuperam in rate???ce sa mai intelegem?

    fane says:

    asa le trebuie pensionarilor care au votat psd ca majoritatea se incadreaza la masini vechi

    fane says:

    au scos 100 de taxe din majoritatea nu incsau nimic,dar baga cateva dincare saracesc si mai mult oamenii inclusiv cu contributiile la angajat si cu preturile la alimente care au crescut ,acu chiar traim mai bine .votati psd cu toata increderea

Adaugă un comentariu

Cauta masina