Suzuki și Mitsubishi renunță la motoarele diesel în Europa

Producătorii japonezi Suzuki și Mitsubishi nu vor mai vinde modele echipate cu motoare diesel în Europa. Suzuki va înceta să vândă autoturismele diesel până la sfârșitul acestui an, iar Mitsubishi va elimina din gamă vehiculele diesel vândute în Germania și Marea Britanie, iar cu timpul, și din alte state Europene.

Citește și:

Program de vouchere de 9000 de lei pentru mașini noi

Neatenția la volan e sport național

Ce pățești dacă vorbești la telefon în timp ce conduci?

De ce trebuie să rotim anvelopele la schimbul periodic?

Salonul Auto București și Accesorii 2018 și-a deschis porțile! Galerie foto exclusivă

Mercedes-Benz C300de: consum mixt de doar 1.6 l/100 km

Tesla Model 3 este cea mai sigură mașină din lume

 

Suzuki a oprit producția motoarelor diesel în uzinele din Ungaria la începutul acestui an și a declarat, că din martie, mai puțin de 10% din cele 281.000 unități vândute sunt alimentate cu motorină.

Spre deosebire de Suzuki, Mitsubishi nu va opri în totalitate producția motoarelor diesel. În schimb, aceștia vor continua să producă vehicule utilitare cu motoare alimentate cu motorină. În Europa anului 2017, din totalul de vehicule Mitsubishi vândute, 30% au fost diesel.

Franța și Marea Britanie, precum și alte state membre ale Uniunii Europene își doresc să elimine complet comercializarea autoturismelor cu motoare termice cu benzină sau motorină până în 2040.

Decizia celor doi producători lasă doar Mazda pe piața europeană ca fiind singurul producător japonez de autoturisme care nu reduce vânzările de diesel în Europa.

Producătorii japonezi nu sunt singurii care adoptă această strategie de a renunța la motoarele diesel. Francezii de la Peugeot opresc dezvoltarea acestor motoare, dar continuă să vândă generația actuală de autoturisme diesel, iar Porsche a renunțat cu totul la propulsoarele diesel.

Această tendință de scădere a vânzărilor autoturismelor diesel a început odată cu scandalul Dieselgate din 2015. În 2011, mai mult de 50% din totalul de autoturisme noi vândute în Europa erau diesel, pe când, în 2017, acest procentaj a scăzut la 44,4%. Specialiștii sunt de părere că acest procent va continua să scadă până în 2022 până la un estimat de 35,2%.

Adaugă un comentariu