Volkswagen ID Buggy: 204 cai-putere și zero emisii

Volkswagen ID Buggy este una dintre surprizele pregătite de marca germană pentru Salonul Auto de la Geneva.

Modelul este o reinterpretare modernă a unor mașini modificate care erau bazate pe primul Beetle. Mai precis, americanii au decis să recaroseze Beetle-uri și să le transforme în vehicule pentru plajă. Le-au numit buggy-uri, iar Volkswagen a decis să răspundă la această idee prin conceptul ID Buggy.

Citește și:

Mașina-hamac ar putea fi cel mai absurd hibrid pe care îl vom vedea vreodată

Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?

Break versus SUV: Care este cea mai bună alegere pentru tine?

Cum să reduci costurile cu reparațiile mașinii?

Verificare rovinieta: Cum vezi dacă rovinieta mai e valabilă?

Bucureștenii vor plăti impozite mai mari

 

Exponatul de la Geneva este construit pe platforma MEB și are o lungime de 4.063 milimetri, o lățime de 1.890 mm și o înălțime de 1.463 mm. Ampatamentul este de 2.650 milimetri, iar designul exterior este futurist. În spiritul lui Beetle și al buggy-urilor care au urmat, blocurile optice sunt rotunde și par să plutească deasupra aripilor față evazate, însă farurile sunt cu LED, așa cum este și logotipul Volkswagen de pe masca frontală. Până și semnalizatoarele sunt cu LED, iar același lucru îl putem afirma și despre stopuri.

Spre deosebire de vechile buggy-uri, Volkswagen ID Buggy are jante de 18 inchi, pneuri de off-road generoase, o gardă la sol de 24 de centimetri și un sistem de propulsie 100% electric. Acesta din urmă este montat pe puntea spate și dezvoltă 204 CP, iar cuplul maxim este de 310 Nm.

Are o singură treaptă de viteză și poate accelera de 0 la 100 km/h în 7.2 secunde. Viteza maximă este limitată la 160 km/h, semnificativ mai mult decât ai dori să experimentezi fără portiere și geamuri laterale, ca să nu mai menționăm anvelopele de off-road, nepotrivite pentru o asemenea viteză.

Nemții s-au gândit chiar mai departe și afirmă că ID Buggy poate primi încă un motor electric, gândit pentru puntea față, care ar urma să asigure și mai mulți cai putere, un sprint 0-100 km/h mai bun și tracțiune integrală.

Nu este în plan o versiune de serie a lui ID Buggy, dar Volkswagen a anunțat că va proiecta și oferi o stație de încărcare portabilă care va avea o capacitate de până la 100 kW. Aceasta va debuta pe piață odată cu primul model de serie al gamei ID, despre care știm că va fi un hatchback de clasă compactă.

Adaugă un comentariu