Mazda plănuiește să introducă două noi propulsoare

Mazda se pregătește să dezvolte două noi propulsoare. După cum ne-au obișnuit, japonezii nu urmează cu strictețe trendurile din lumea auto și propun soluții ingenioase pentru a păstra cât mai mult pe piață motoarele cu ardere internă.

Inginerii japonezi au de gând să construiască două noi propulsoare cu șase cilindri în linie. Acestea vor funcționa în cadrul unui sistem mild-hybrid cu 48 de volți sau într-un sistem plug-in hybrid.

De asemenea, japonezii nu renunță prea curând la motoarele diesel, deoarece unul dintre aceste propulsoare noi dezvoltate funcționează cu motorină și se numește în continuare SkyActiv-D și vine cu sistem hibrid.

Citește și:

Un șofer băut a leșinat în timp ce sufla în etilotest, pe autostrada A3

Cele mai bune sisteme de infotainment din industria auto, potrivit șoferilor

Șoferii moldoveni prinși băuți la volan trebuie să spele cadavre la morgă

Mesajul dur al unei agente de poliție, grav accidentată la datorie

Cel mai rapid SUV pe gheață

Utilaje Lamborghini de 200.000 de Euro, furate dintr-o fabrică din România

Ora de Educație Rutieră la Liceu: Zece instituții au fost vizitate în prima fază a proiectului

 

Noua tehnologie SkyActiv-X va fi întâlnită și pe al doilea motor propus de japonezi cu “Large Architecture”. Asemenea propulsorului lansat odată cu noua generație a modelului Mazda 3, va fi un motor pe benzină care poate funcționa și prin compresie, asemenea unui motor diesel.

Exact în momentul în care BMW a decis să renunțe la arhitectura clasică pentru Seria 1 (motor amplasat longitudinal și tracțiune spate), Mazda decide să adopte această soluție pentru modelele de clasă superioară. De asemenea, japonezii oferă pentru viitoarea platformă și sistemul i-Activ de tracțiune integrală.

Deocamdată nu se cunosc detalii privind modelele care vor primi noua platformă, dar nu ne putem gândi momentan decât la viitoarea generație a sedanului Mazda 6.

Pe lângă această nouă platformă, Mazda plănuiește să ofere noi versiuni ale motoarelor deja consacrate din seria SkyActiv-G și SkyActiv-D cu patru cilindri, dar și a noului lansat SkyActiv-X de pe Mazda 3, care va primi o versiune mild-hybrid. De asemenea, japonezii lucrează și la un autoturism 100% electric.

Adaugă un comentariu