Honda NC750X și CR-V Hybrid: pereche pe cinste în oraș

Honda ne-a invitat să testăm două creații total diferite al mărcii: NC750X și CR-V Hybrid. La prima vedere, poate că nu vedeți legătura dintre ele, dar ele reușesc să facă o pereche interesantă.

Pentru că nu vorbim prea des despre motociclete aici, la Auto Bild România, începem cu Honda NC750X. Aceasta este o motocicletă de tip ”commuter”, adică optimizată pentru cei care fac naveta.

Honda NC750X

În comparație cu o motocicletă ”naked”, sau standard, cum li se mai spune, aceasta vine cu un portbagaj în locul în care stă de obicei rezervorul de carburant. Acesta din urmă a fost mutat sub șa, ceea ce duce la un centru de greutate poziționat mai jos decât de obicei. Sigur, ajută și înclinarae motorului la acest aspect.

Rezultatul este o motocicletă de 230 de kilograme în versiunea cu transmisie DCT care nu se ”simte” ca o motocicletă de peste 200 de kilograme atunci când o manevrezi. Șaua este la 83 de centimetri înălțime față de sol, ceea ce o face potrivită și pentru rideri cu picioarele mai scurte, iar poziția la conducere este dreaptă. Comenzile sunt lesne de înțeles, iar ergonomia acestora este foarte bună, așa cum ne-au obișnuit motocicletele Honda din ultimele decenii.

Fiind o motocicletă commuter, NC750X are o suspensie plăcută, care absoarbe bine gropile – în limitele rezonabile, desigur. Practic, te vei bucura de un nivel de confort superior unei motociclete naked, în timp ce ținuta de drum va fi una previzibilă și plăcută.

Pentru mai multă siguranță, modelul are ABS și controlul tracțiunii în standard. Frânele sunt bine dimensionate pentru puterea și gabaritul motocicletei, iar sistemul de control al tracțiunii o să-ți dea încredere să accelerezi și când asfaltul nu este în întregime uscat.

Transmisia DCT este optimizată pentru confort și economie de carburant, dar trecerea pe modul sport al acesteia îți va aduce schimbări de treaptă fulgerător de rapide fără să faci pic de efort. Poți să treci fără probleme pe modul manual în orice moment și ai oricând posibilitatea de a schimba treapta chiar și când este cuplat modul automat de schimbare a treptelor.

O altă schimbare față de o motocicletă obișnuită este la nivelul blocului optic. Acesta este full-LED și asta se simte din plin odată ce se lasă seara. Cei care au început să conducă motociclete vechi vor fi uimiți de diferența de iluminare, iar totul se întâmplă fără a deranja șoferii, așa cum s-ar întâmpla cu un kit aftermarket pentru o motocicletă veche. Cel din urmă este ilegal, apropo, așa cum este orice modificare a instalației de iluminare.

Prețul unei Honda NC750X este de 7.490 de euro cu TVA inclus pe piața din România. Versiunea testată de noi, echipată cu transmisie DCT, pleacă de la 8.490 de euro cu TVA inclus. În plus față de standard, exemplarul din galeria foto are un set de cârlige pentru portbagaj, un set de lumini suplimentare și un portbagaj suplimentar.

Recomandăm montajul unui suport de telefon specializat pentru motociclete pentru a naviga mai ușor prin trafic cu aplicații cum este Waze folosind un smartphone.

La fel ca o mașină, motocicleta poate fi echipată cu o priză de 12V sau o priză USB. Puteți cere detalii suplimentare pe acest subiect de la un dealer specializat Honda.

Portbagajul pus în locul în care stă de obicei rezervorul de carburant este suficient de mare pentru a găzdui o cască integrală. În cazul de față, am împrumutat de la My Moto o cască Nolan N87, una dintre cele mai populare căști din clasa sa.

Echipament de protecție

Mai precis, casca N87 este vârful de gamă al italienilor și vine în standard cu ochelari de soare integrați, sistem pinlock și se mândrește cu patru stele de siguranță la testul SHARP, echivalentul EuroNCAP al căștilor moto.

Totodată, am testat și o geacă pentru motociclism marca Nordcap, modelul Fight Air. Aceasta prezintă căptușeală interioară thermo, căptușeală impermeabilă, un protector soft pentru spate și spațiu pentru o protecție CE EN 1621-2 cu spumă cu memorie de nivel doi. Protecțiile pentru umeri și pentru coate sunt tot cu spumă cu memorie și sunt certificate CE conform normei EN 1621-1:2012.

Indiferent ce marcă de cască preferați și care vi se potrivește mai bine, vă rugăm să nu porniți niciodată la drum pe două roți fără echipament complet. Fie că vorbim despre cască, mănuși, geacă cu protecții, ghete moto sau protecții pentru genunchi, oricare dintre acestea vă ajută să reduceți pe cât posibil consecințele unui accident și să vă asigurați supraviețuirea și integritatea în cazul nefericit al unui impact.

Honda CR-V Hybrid

Auto Bild România a testat deja noul CR-V Hybrid. Poți citi aici materialul complet, iar aici poți afla mai multe despre cum funcționează sistemul său hibrid. Mai multe detalii despre sistemul Honda Connect cu care este echipat CR-V Hybrid poți citi aici.

Și de această dată, SUV-ul hibrid de la Honda s-a achitat de sarcinile sale cu eleganță, iar comportamentul sistemului hibrid benzină-electric este foarte bun atât în mediul urban, cât și în afara sa. Cei care se gândesc la o împrospătare a flotei auto-moto ar putea să ia în considerare această pereche interesantă de la Honda. Chiar dacă nu vezi din prima legătura dintre ele, vei înțelege de ce au fost alăturate în acest material dacă ai ocazia să mergi cu ele una după alta.

Adaugă un comentariu